Forretnings betingelser

Spørgsmål, svar og det med småt

Ved den alm. drift af en restaurant kan der opstå uafklarede situationer idet gæsternes forventninger til – og oplevelse af – et restaurationsbesøg kan variere og dermed give anledning til misforståelser. For at forebygge disse situationer, har vi nedfældet svar på nogle af de stillede spørgsmål og situationer, som vi kan opleve i forbindelse med restaurationsdriften.

Disse forretningsbetingelser tjener mest til oplysning og vejledning for sikre forventningsafstemning mellem gæsten og restaurationens medarbejdere, og er som udgangspunkt gældende ved hvert besøg. Der kan dog dispenseres fra dem hvis det aftales forinden besøget.

Betaling:

Betaling sker pr. bord. Vi kan desværre ikke tilbyde at opdele betalingerne.

Med mindre andet er aftalt afregnes der altid på stedet. Kun efter nærmer aftale i god tid forinden kan betaling foregå via faktura og/eller EAN nr. og beløbet skal minimum være stort kr. 2.000,-

Lokaleleje:

Restauranten kan pga. den lille størrelse og stor travlhed desværre ikke tilbyde lokaleleje, mødeafvikling og selskaber.

Allergener

I vores restaurant findes et særskilt menukort med en oversigt over retternes eventuelle indhold af allergener. Er gæsten i tvivl er han/hun altid velkommen til at spørge personalet.

Restauranten forbeholder sig at opkræve kr. 25,00 i tillæg pr. ret som er specielt tilvirket laktose –og glutenallergikere.

Børn

Børn er velkomne i restauranten. Vi henstiller dog af hensyn til børnenes sikkerhed og serveringspersonalets arbejdsforhold, at forældrene sikrer sig, at børnene ikke leger eller opholder sig i de arbejdszoner, hvor betjeningen arbejder. Spørg betjeningen, der gerne anviser opholdssteder. Løb og støj ønskes undgået af hensyn til cafeens øvrige gæster samt betjeningens arbejdsforhold.

Vi har et puslebord på eet af vores toiletter. Af hensyn til hygiejne henstiller vi, at forældre beder om at få en særskilt pose til bleer, da disse ikke må efterlades i de opstillede affaldskurve på toiletterne.

Bleskift må under ingen omstændigheder foregå i serveringsområderne.

Barnevogne

Barnevogne kan ikke medtages i serveringsområderne. Dels p.g.a. pladsmangel og dels af sikkerhedsmæssige årsager.

Lifte og barnestole skal kunne monteres på en stol(e) og altså ikke stå på gulvet.

Amning

I Ekkodalshuset forstår vi slet ikke at det skulle være nødvendigt at udtrykke en politik om dette. Selvfølgelig må diegivende mødre diskret amme sine børn her.

Hunde

Hunde er meget velkomne på her. Også i restauranten. Eneste undtagelse herfor er når vi ved specielle lejligheder serverer buffet.

Det fordrer selvfølgelig, at ejeren har styr på hunden og at den er i snor. Ligeledes forventes det at hunden ligger roligt ved ejeren under besøget.

Flagning

Vi flager i henhold til Justitsminsteriets cirkulæreskrivelse om flagdage, som kan tilgås på hjemmesiden www.retsinformation.dk

Det vil bl.a. sige, at der fx flages på halv stang 9. april og Langfredag uanset om der måtte være festselskab i restaurationen dén dag.

Medbragt mad; diætister og småbørn

Det er som udgangspunkt ikke tilladt at medbringe mad, kager, drikkevarer og lignende i restauranten. Det gælder også bryllupskager, diætistmad og andet, med mindre det forud aftales med restauranten. Restauranten er underlagt Fødevarestyrelsens regler – herunder også regler om sporbarhed af alle levnedsmidler som forefindes i restauranten.

Diætister, småbørn og andre, som kunne have særlige ønsker til måltid, bedes aftale dette med restaurationen inden besøget. Vi gør os gerne mange anstrengelser for at efterkomme særlige behov hvis blot vi ved det i god tid.

Vegansk mad

Ekkodalshuset kan ikke tilbyde veganske retter.

Frokostrestaurant – fortrinsvis for de spisende gæster.

Ekkodalshuset er en frokostrestaurant, og har et massivt pres på frokoster, hvorfor bordene er forbeholdt spisende gæster . Gæster der svinger ind for en læskende drikkepause, henvises i stedet til kiosken hvor vi serverer kolde fadøl, sodavand med mere.

  • Drikkevarer uden spisning købes i den tilstødende kiosk
  • Borde i restauranten er forbeholdt restaurantens spisende gæster.

Toiletforhold

Ekkodalshusets toiletter er forbeholdt restaurantens spisende gæster. Alternativt henvises til de offentlige toiletter ved siden af restauranten.

Kørestolsbrugere

Ekkodalshuset tilstræber at give kørestolsbrugere og gangbesværet en god oplevelse når de besøger restauranten. Vi har således et såkaldt handicapvenligt toilet for kørestolsbrugere med gode tilkørselsforhold og støttearme ved toiletkummen. Afhængig af antal gæster i cafeen er det muligt at køre direkte ud på toilettet.

Vi tilstræber at hjælpe alt vi kan og i det omfang tiden og de fysiske rammer muliggør det. Er der mulighed for det er det en stor hjælp forinden besøget at oplyse at der blandt gæsterne er kørestolebrugere. Dermed kan vi bedre være behjælpelige og sikre en god oplevelse for alle.

 

Salgs og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Ved afgivelse af en ordre hos ekkodalshuset.dk indgår du en aftale med:

Ekkodalshuset
Ekkodalsvejen 5
3720 Aakirkeby
info@ekkodalshuset.dk
CVR.: 15479175

(i det følgende “Ekkodalshuset,” “vi” eller “os”), og følgende handelsbetingelser finder anvendelse på aftalen.

 

1. Accept af Betingelser

Ved at bruge Ekkodalshusets Tjenester accepterer du automatisk disse Betingelser. Hvis du ikke er enig i nogen del af disse Betingelser, bedes du undlade at bruge Tjenesterne.

 

2. Priser og betaling

 

2.1. Priser

Alle priser er oplyst inkl. moms.

 

2.2. Betaling

Betaling skal ske (forud) ved afgivelse af bestilling på vores hjemmeside eller ved afhentning.

Vi modtager betaling med Visa, Visa/Dankort, MasterCard.

Ved betaling med firmakort og betalingskort udstedt uden for EU, opkræves et gebyr afhængigt af købesummen.

Hvis du betaler med et MasterCard, Visa Electron eller et andet debet/kredit betalingskort (undtagen dankort), reserveres beløbet på din konto i henhold til din aftale med din kortudbyder. Betalingen hæves fra dit kort, når varen er bestilt.

Ved uafhentede forudbetalte bestillinger opkræves hele beløbet for ordren. Ved uafhentede ikke-forudbetalte bestillinger forbeholder vi os retten til at kontakte dig.

Hvis du fortryder din bestilling, inden vi har tilberedt din ordre i henhold til vores afbestillingspolitik, som du finder i pkt. 4, giver vi meddelelse til din kortudbyder om samtidig at annullere reservationen af beløbet på din konto. Vi gør opmærksom på, at det er din kortudbyder, der herefter er ansvarlig for at annullere reservationen, og at beløbet kan være reserveret på din konto i en periode på løbende måned plus 30 dage, afhængig af din aftale med kortudbyder.

 

3. Bestilling og ordrebekræftelse

 

3.1 Bestilling

Du kan oprette en bestilling via vores hjemmeside.

Bestillingen er gennemført, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail.

 

3.2 Ordrebekræftelse

Ordrebekræftelsen er en bekræftelse på, at du har indgået en aftale med os.

Hvis vi har opfølgende spørgsmål eller information vedrørende din ordre, forbeholder vi os retten til at kontakte dig på det mobilnummer, der er oplyst ved bestillingen.

I tilfælde af forsinkelse vil vi kontakte dig pr. telefon.

 

3.2 Aldersverificering

Ekkodalshuset.dk anvender VerifyID til at gennemføre elektronisk aldersverifikation via MitID. Dette skal sikre, at kunder, der køber aldersbegrænsede produkter, er over den lovpligtige aldersgrænse, og at salget sker i overensstemmelse med gældende regler for fjernsalg. VerifyID behandler personoplysninger i overensstemmelse med GDPR.

 

4. Ændringer og afbestilling

 

4.1. Ændringer i ordren

 

Du kan i udgangspunktet ikke ændre i din ordre, når du har lavet din bestilling. Skal der være en chance, skal du ringe direkte til os, som du har bestilt maden fra med det samme. Du bedes have dit ordrenummer klar.

Hvis ændringen medfører, at du skal have penge tilbage, vil den fulde købesum blive trukket på dit kort, hvorefter differencebeløbet bliver refunderet på dit kort.

Hvis ændringen medfører en betaling udover den oprindelige købesum, vil du blive afregnet herfor i butikken.

 

4.2. Afbestilling

Du kan i udgangspunktet ikke afbestille når du har afgivet din bestilling. Der vil dog i visse tilfælde, hvor ordren ikke er blevet produceret og senest 48 timer før afhentning, være en mulighed.

Afbestilling skal ske ved at ringe direkte til os. Du bedes have dit ordrenummer klar.

Hvis bestillingen er forudbetalt med kreditkort, vil pengene blive refunderet via den samme betalingsmetode, som du brugte i forbindelse med bestillingen.

 

5. Afhentning og levering

 

5.1. Afhentning

Bestillingen afhentes hos Ekkodalshuset.

Hvis du har afgivet din bestilling via vores hjemmeside, skal du forevise ordrebekræftelsen ved afhentning.

 

5.2. Levering

Du vælger leveringstidspunkt ved bestilling. Leveringstidspunktet er vejledende.

Såfremt at vi ikke kan opfylde det eksakte leveringstidspunkt, ringer vi og aftaler et nyt med kunden.

Vi står selv for levering fra vores køkken.

 

6. Fortrydelsesret og returnering

 

6.1 Fortrydelsesret

Du har ingen fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler og husholdningsvarer, herunder fødevarer, idet fortrydelsesretten efter forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2 ikke gælder for levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældes hurtigt.

Ønsker du derfor at fortryde dit køb, skal dette gøres inden varen er lavet. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret i henhold til ovenstående, skal du kontakte os inden maden er lavet og modtage vores skriftlige accept på, at orden ikke er lavet.

Har du bestilt andet end fødevarer gennem vores shop, har du 14 dages fortrydelsesret.

6.2 Returnering

Det er ikke muligt at returnere fødevarer, medmindre du skriftligt har aftalt andet med os.

Har du bestilt andet end fødevarer gennem shoppen, kan varen returneres på Ekkodalshusets adresse, inden 14 dage efter den dag, hvor du har meddelt os, at du vil benytte din fortrydelsesret.

6.2. Tilbagebetaling

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret inden varen er lavet, refunderer vi det fulde beløb inklusive eventuelle leveringsomkostninger.

Ønsker du kun at fortryde dele af dit køb, gælder ovenstående betingelser stadig. Dog vil du ved delvis fortrydelse ikke få refunderet eventuelle leveringsomkostninger.

Beløbet vil blive refunderet via den samme betalingsmetode, som du benyttede i forbindelse med bestillingen.

Klageadgang

 

Hvis du ønsker at klage over dit køb af varer eller dit restaurantbesøg, bedes du henvende dig til os pr. e-mail på info@ekkodalshuset.dk

 

Du har mulighed for at klage over de varer, vi har leveret, til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan desuden klage til Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme via www.hrt-ankenævn.dk, eller til Fødevarestyrelsen på www.foedevarestyrelsen.dk.

 

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ODR, hvis du ønsker at klage. Dette er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Ved klage skal du angive vores e-mailadresse: info@ekkodalshuset.dk

 

Sidst opdateret: 07/04/2025

 

Translate »
Kurv0
Der er ingen produkter i kurven!
Forsæt med at handle
0